الهه بیاوار| به گزارش روابط عمومی جمعیت هلالاحمر استان خوزستان؛ معاون امداد و نجات هلالاحمر خوزستان، با اعلام آغاز اجرای طرح جامع ساماندهی پرونده امدادگران در سطح شعب هلالاحمر خوزستان گفت: در راستای ارتقای ساماندهی و سازمان دهی عوامل امدادی، تسهیل روندهای اداری و برنامهریزی دقیقتر برای آموزشهای تخصصی، فرآیند بررسی، تکمیل و بهروزرسانی اطلاعات شناسایی، سوابق آموزشی، مدارک سلامت و وضعیت عضویت امدادگران آغاز شده است.
امیرعباس نجفی با بیان اینکه این اقدام به صورت ساختاریافته و مرحلهای در حال انجام است، افزود: بخشی از پروندههای موجود دارای نواقص اطلاعاتی در زمینههایی چون مدارک شناسایی، گواهیهای دورههای گذراندهشده، فرمهای سلامت و ارزیابی آمادگی جسمی هستند که در این مرحله بهصورت دقیق بررسی و تکمیل میگردند.
او با تأکید بر اهمیت این طرح، تصریح کرد: تکمیل پروندهها علاوه بر افزایش بهرهوری در زمان بروز بحرانها، موجب ارتقاء در رتبهبندی امدادگران، بهینهسازی برنامههای آموزشی، و همچنین تسریع در اعزام نیرو به مأموریتهای استانی و ملی خواهد شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلالاحمر خوزستان همچنین با دعوت از تمامی امدادگران فعال در سطح استان، خواستار همکاری حداکثری آنها در روند تکمیل پروندهها شد و خاطرنشان کرد: امدادگران میتوانند با مراجعه حضوری به شعب مربوطه، مدارک ناقص خود را تکمیل و نسبت به رفع نواقص احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.
وی در ادامه از همکاری هماهنگ میان واحدهای امداد و نجات، آموزش، منابع انسانی و مسئولان شعب در اجرای این طرح خبر داد و گفت: این فرآیند تا پایان فصل جاری ادامه خواهد داشت و انتظار میرود با مشارکت کامل امدادگران، زمینهسازی لازم برای برنامهریزی دقیقتر در مأموریتهای پیشرو فراهم شود.
نجفی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای کامل این طرح، توان عملیاتی جمعیت هلالاحمر خوزستان در مواجهه با نیازهای به عملیات امداد و نجات در آینده ارتقا یابد و امدادگران ، بتوانند با ارتقای درجه مسئولیتهای محوله را با سرعت و دقت بیشتری به انجام رسانند.